Yazar ve sanat yönetmeni Mehmet Ergüven, sanatçı Nevhiz’i yaptığı bir Cihat Burak portresinden yola çıkarak yorumladı.İstanbul Modern Genel Direktörü Levent Çalıkoğlu ile SöyleşiTürkiye’nin ilk modern ve çağdaş sanat müzesi İstanbul Modern’in yeni yapılacak binasının mimarı; Paris’te Beaubourg, New York’ta Whitney Museum gibi sıradışı müzelerin mimarı Renzo Piano. Yeni inşaat sırasında geçici olarak Beyoğlu’ndaki tarihi Union Française binasına taşınan İstanbul Modern faaliyetlerini bu ara dönemde de sürdürüyor. Geçmişinden bugüne İstanbul Modern’in misyonu, sergileri ve etkinlikleri, müzenin genel direktörü Levent Çalıkoğlu ile söyleşinin ana hatları oldu.İstanbul Modern Çağdaş Sanat Müzesi KütüphanesiYapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas’ın hazırladığı, ülkemizdeki sanat kütüphaneleri hakkında serinin ikincisinin konusu İstanbul Modern kütüphanesi oldu. Manyas, kütüphanenin yapı amaç ve hizmetleri konularını yöneticisi Gamze Pişkiner ile görüştü.Jan Boelen ve Deniz Ova ile Söyleşi / “Tasarım eleştirel bir duruş sergilememize yardımcı olur”22 Eylül- 4 Kasım 2018 tarihleri arasında 4. İstanbul Tasarım Bienali, Beyoğlu’nda altı mekânda izleyicilerle buluşacak. Her bir mekân, bienalin “okullar okulu” başlığı altında birleşen altı okulundan birine odaklanmakta. Kültigin Kağan Akbulut bienalin küratörü Jan Boelen ve İKSV Tasarım Bienali Direktörü Deniz Ova ile söyleşi yaptı.“Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 3” Süreyyya Evren “Soğuk soğuk sergi gezmek” yazı dizisinin üçüncüsünde üç grup, bir solo sergiyi yorumladı: Ferah Doğan, Eda Gecikmez, Erkin Gören, Selen Hayal, Ata Kam, Ekin Kano, Nadine El Khoury, Uluç Ali kılıç, Oddviz, Mert Öztekin, Elçin Poyraz, Sevil Tunaboylu,“Güneş Yerinde”, .artsümerAlp Sime, İhsan Oturmak, Zeynep Sayın, “Ölüme Ne İyi Gelir?”, Karavil Contemporary / Galata Rum Okulu / Adekan, Ares, Cins, “Sandığın 3 Gözü”, Kasa Galeri / Aenne Biermann,“Photographer's Name”, Museum LudwigSemih Fırıncıoğlu ile SöyleşiAli Erdemci, yolları Boğaziçi Üniversitesi’nde öğrenciyken kesiştiği Semih Fırıncıoğlu ile deneyimlerine ve kavramlara dair bir söyleşi yaptı. Fırıncıoğlu’nun tasarlayıp yönettiği oyunların başlıcaları The Love Song of J. Alfred Prufrock, Danton’un Ölümü, Kendine Ait Bir Oda, Uçuruma Doğru Lezzet Lokantası, İKİ’dir.Mimari Birimin Uyarlanabilir Estetiği: YokyerlerSanat yönetimi yüksek lisans öğrencisi Halil yıldırır sanatçı Deniz Aktaş’ın artsümer’de izlenen “Yokyerler” sergisini yorumladı.10. Berlin Bienali9 Haziran-9 Eylül 2018 tarihleri arasında, Gabi Ngcobo küratörlüğünde 46 sanatçı ve kolektifin katılımıyla düzenlenen 10. Berlin Bienali’ni küratör, editör Çelenk Bafra değerlendirdi.Zeugma’nın ‘Çingene Kızı’Değişik coğrafyalardaki yolculuklardan ürettikleriyle tarih, zaman ve uygarlıklar üstüne yazılarını Geçmişe Açılan Pencere, Yazının Yedi Rengi, Leman Gölü Yalnızı vb kitaplarında toplayan Uğur Kökden, Gaziantep’teki antik kent Zeugma ve buradaki Çingene Mozaiği hakkında bir deneme yazdı.İstanbul’un Ressamı Hoca Ali Rıza ve Yabancı DostlarıSanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu’nun hazırladığı İstanbul’un Ressamı Hoca Ali Rıza / Ev ve Şehir başlıklı iki ciltlik kitap, yaşayan ve aramızdan ayrılmış çeşitli yazarların kaleminden yazılar ve zengin görsel malzemeyle, sanat tarihimizin en önemli isimlerinden olan sanatçı ve dönemi üzerine yeni perspektifler sundu. Şerifoğlu Mine Haydaroğlu’nun kitaba ve Hoca Ali Rıza’ya dair sorularına cevap verdi, ve kitaptan alıntılarla bu araştırmanın ışığında Hoca Ali Rıza’ya yeni açılımlar getirdi.Tasarımla Kavram Arasında: Can KüçükKültigin Kağan Akbulut, tasarım ve kavramsal sanat düşüncelerini harmanlayan, katıldığı çeşitli sergilerde dikkat çekmeye devam eden genç sanatçı Can Küçük’ün çalışmalarını kaleme aldı.fragMENtaTION dizisi no 37: Mehmet Tekin’in “Portreler” projesiSanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Mehmet Tekin oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor:“Mehmet Tekin resimlerinde, heykellerinde ve üç boyutlu diğer denemelerinde uzun zamandan beri bireyin ruh dünyası, duyguları ve iç coğrafyası üzerine yoğunlaşıyor. Günümüzde dijital gelişmelerin sağladığı olanaklar hiç kuşkusuz sanatsal üretim biçimlerini de derinden etkiledi. Birçok sanatçı dijital anlatım tekniklerini kullanarak farklı deneylere giriyor. En önemli özelliklerden biri, onun boyanın, tuvalin, fırçanın izinden ayrılmadan, klasik diyebileceğimiz tekniklerle, tuval, kâğıt yüzeyinde kendisine bir ifade biçimi araması. Bu arayışın uzantısı olan Portreler projesi tahta üzerine farklı tekniklerle çalışılmış portrelerden oluşuyor.”
Tanıtım Metni
Yayın Evi
Yapı Kredi Yayınları - Dergi
Kitap Boyutu
22,00 x 28,00 cm