Turistlerin yapısında var olan dönüşüm ile turist talep ve istekleri giderek kabuk değiştirmeye başlamıştır. Artık deniz, güneş, kum tatilini seven ve talep eden turistler yerlerini yeni turist tiplerine bırakmaktadır. Macera sever turistler, doğa ile iç içe yaşamak isteyen turistler, yeni tatların peşinde koşan turistler, inançlarının ve spritüel duygularının peşinde koşan ve arayışta olan turistler, geçmişte olan savaşın izlerini takip eden turistler, müzelerde tarihe tanık olan turistler, kültür rotaları üzerinde yürüyen turistler, kültür ve sanatsever turistler, kendi ülkesiyle yetinmeyip yurtdışında dünyayı keşfetmeye çıkan turistler, sağlığın ve güzelliğin takipçisi turistler… Ayrıca rutin turist rehberliği hizmetinin yanı sıra farklı bir takım alanlarda özel konulara hâkim turist rehberliği hizmetine de gerek duyulmaktadır. Şehir turu grupları, etkinlik turu grupları, kruvaziyer turu grupları, protokol turları, engelli ziyaretçilere yönelik turlar ve öğrenci grupları bunlardan birkaçıdır. Dolayısıyla değişen turist talep ve isteklerine cevap verebilmek adına seyahat acentaları ve tur operatörleri, farklılaşma stratejisini kullanarak yeni turistik ürünler geliştirmektedirler. Turist rehberliğinde uzmanlaşma konusu da farklı istek ve taleplerde bulunan turist gruplarına rehberlik edebilmenin ön koşulu hâline gelmektedir. Turist rehberleri, misafirlerin ilk karşılandığı ve son uğurlandığı ana kadar olan süreçte sürekli onlarla vakit geçiren, misafir memnuniyetini ve motivasyonunu ön planda tutan, misafire unutulmaz deneyimler yaşatan, ülkenin zenginliklerini tanıtan, ülkeye, yöreye, yerel halka, insana, çevreye, doğaya, misafire, sanata, kültüre ve topluma karşı sorumluluğu yüksek turizm çalışanlarıdır. Daha kaliteli rehberlik hizmeti verebilmek amacıyla da kendilerini sürekli geliştirmelidirler.“Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma: Özel İlgi Turlarından Özel Konulara” başlıklı kitabımızın amacı; önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilere, araştırmacılara, akademisyenlere, ülkemizin tanıtım elçileri olan turist rehberlerine, turist rehberliği meslek kuruluşlarına, turizm sektöründeki uygulayıcılara, alanla ilgili araştırma yürüten diğer kişi, kurum ve kuruluşlara fayda sağlamak, ışık tutmak ve yol göstermektir. Bu amaçla Türkiye'nin dört bir tarafında farklı üniversitelerde görev yapan çok değerli bölüm yazarları bir araya gelerek bu kitabın oluşumuna katkı sağlamışlardır. Kitabımızda toplamda 17 bölüm bulunmaktadır. Bu bölümler turist rehberlerinin uzmanlaşmaları gereken turlar ve bazı özel durumları içeren turlarda uzmanlaşmaya yönelik bilgiler ve ipuçlarını içermektedir.
Tanıtım Metni
Yayın Evi
Nobel Akademik Yayıncılık
Kitap Boyutu
16,00 x 23,50 cm