The Impact of Science Methods Courses on Preservice Elementary Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy Beliefs: Case Studies From Turkey and The United States
The Impact of Science Methods Courses on Preservice Elementary Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy Beliefs: Case Studies From Turkey and The United States

The Impact of Science Methods Courses on Preservice Elementary Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy Beliefs: Case Studies From Turkey and The United States (9786057523679)

0.0
Yazar - Marka : Murat Bursal
Yayınevi - Tedarikçi : Vizetek Yayıncılık
İndirim Oranı : %20 İndirim
Fiyat : ₺85,00
İndirimli : ₺68,40
Stoklarda Bulunan Adet : 0
Barkod : 9786057523679

Vizetek Yayıncılık

Vizetek Yayıncılık
Four case studies in two American and two Turkish science methods classrooms were conducted to investigate the changes in preservice elementary teachers’ personal science teaching efficacy (PSTE) beliefs during their course periods. The findings indicated that while Turkish preservice elementary teachers (TR sample) started the science methods course semester with higher PSTE than their American peers (US sample), due to a significant increase in the US sample’s and an insignificant decline in the TR sample’s PSTE scores, both groups completed the science methods course with similar PSTE levels. Consistent with Bandura’s social cognitive theory, describing four major sources of self-efficacy, the inclusion of mastery experiences (inquiry activities and elementary school micro-teaching experiences) and vicarious experiences (observation of course instructor and supervisor elementary teacher) into the science methods course, providing positive social persuasion (positive appraisal from the instructor and classmates), and improving physiological states (reduced science anxiety and positive attitudes toward becoming elementary school teachers), were found to contribute to the significant enhancement of the US sample’s PSTE beliefs. For the TR sample, although some of the above sources were present, the lack of student teaching experiences and inservice teacher observations, as well as the TR samples’ negative attitudes toward becoming elementary school teachers and a lack of positive classroom support were found to make Turkish preservice teachers rely mostly on their mastery in science concepts, and therefore resulted in not benefiting from their science methods course, in terms of enhancing their PSTE beliefs. Calls for reforms in the Turkish education system that will include more mastery experiences in the science methods courses and provide more flexibility for students to choose their high school majors and college programs, and switch between them are made. In addition to the mastery experiences contributing to the PSTE beliefs, this study reported that preservice elementary teachers’ unawareness of their science misconceptions also results in enhancing their self-efficacy, which is troublesome. Revisions in science content courses to employ inquiry activities, designed for addressing and correcting students’ misconceptions, are recommended to overcome teacher candidates’ lack of science competency and negative attitudes toward science.
Yayın Evi
Vizetek Yayıncılık
Cilt Bilgisi
Ciltsiz
Ürün Tipi
Kitap
Baskı Durumu
Satışta
Baskı Sayısı
1.Baskı
Basım Tarihi
8.07.2021
Sayfa Sayısı
114
Kitap Boyutu
16x24
Kağıt Cinsi
1.Hamur
Yayın Dili
İngilizce
AZ ÖNCE SİPARİŞ VERİLEN ÜRÜNLER
BU ÜRÜNE BAKANLARIN SEPETİNE EKLEDİKLERİ
EKSTRA İNDİRİMLİ ÜRÜNLER
SON BAKTIĞINIZ ÜRÜNLER
 
GERÇEK STOK ADETLERİ HIZLI KARGO İMKANI
ŞİMDİ SİPARİŞ VERİN %10 MÜPTELA PUAN KAZANIN!
SİPARİŞ VERİN SEPET ALTIHEDİYE FIRSATLARINI KAÇIRMAYIN
ÖDEMENİZİ KREDİ KARTI, EFT YA DA KAPIDA YAPABİLİRSİNİZ
Cem Şahin

Sivas doğumlu olan Cem Şahin, 2005 yılından bugüne yazılı ve görsel meydanın içinde yer almaktadır.

Cem Şahin’in Gölge, 129, Tamu isimli polisiye romanları ve kendi düzenlediği boyama kitabı bulunmaktadır. Ayrıca, Kitap Müptelası ve Müptela Dükkan’ın kurucusudur.

Devamı
Turan Ekinci

1967 yılında beş çocuklu bir ailenin üçüncü çocuğu olarak Tokat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimimi Tokat’ta tamamladı. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik ve Halkla İlişkiler Yüksekokul eğitimlerini aldı.

Kamuda 25 yıl hizmetten sonra emekli oldu.

Devamı
Deniz Uysal

1964 yılında Ankara'da doğdu.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu, otuz altı yıllık tarih öğretmenidir.

Devamı
İnanç Özgen

İnanç Özgen, 1974 yılında Elazığ'da doğdu.

Halen bir devlet üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.

Devamı
Abbas Turan

Abbas Turan, 1968 yılında Sivas'ın Yıldızeli İlçesi Sarıkaya Köyü'nde doğdu.

Altı yıl boyunca yatılı olarak okuyarak eğitimini tamamladı.

Devamı
Kemal Doğan

Kemal Doğan, 1970 yılında Sivas'ta dünyaya geldi Evli ve 3 çocuk babasıdır.

Sivas merkeze bağlı Kavak Köyü'ndendir.

Devamı
Dilek Olgun

Dilek Olgun, 1991 yılında Üsküdar'da doğdu. Dilek Olgun, astroloji, numareoloji alanında uzmanlığına devam etmektedir.

Devamı
Nermin Güday Kaçar

Yazar 1969 Bolu doğumludur. Duru ve Uras adlı iki torunu vardır. Emekli memurdur. Ayrıca resim çalışmaları da yapmaktadır.

Devamı
Faruk Güzel

1 Eylül 1981 Ankara Şereflikoçhisar doğumludur. Asıl mesleği muhasebeciliktir.

Devamı
Gamze Kurban

09.08.1986 Ankara doğumludur. 2004 yılında Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesine girdi. 2008 yılında mezun oldu. 2009 yılından bu yana Ankara Barosu'nda serbest avukatlık yapmaktadır.

Devamı
PAYLAŞ:
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız.