Selami İzzet (1896-1964), edebî yaşamına Millî Edebiyat Hareketinin (1911-1923) son yıllarına denk düşen tarihlerde başlamış olsa da asıl faaliyetlerini Cumhuriyet döneminde gerçekleştirmiştir. Şiir, roman, hikâye, piyes, çeviri ve eleştiri gibi birçok edebî türde eser veren Selami İzzet, özellikle gazeteciliği bir meslek olarak kabul etmiş ve yaşamı boyunca sürdürmüştür. Fağfur, Akşam, Son Posta gibi gazetelerde görevler üstlenen Selami İzzet, yazılarını bu gazetelerin yanı sıra Aydede, Akbaba, Vakit, Son Telgraf, Cumhuriyet, Milliyet, Ulus gibi gazetelerde yayınlamıştır. Özellikle sayısız çeviri hizmetinde bulunan Selami İzzet, birçok yazar ve eseri okurlarla buluşturmuş, özellikle Arsen Lüpen'i Türk edebiyatına tanıtmıştır. Telif eserlerinin dışında dergi ve gazetelerde kalan sayısız hikâye ve yazısıyla birlikte büyük bir külliyat bırakmıştır. Selami İzzet'in eski harflerle yayınlandığı toplam on altı öykü kitabı bulunmaktadır: Geceye Âşık (1922), Çıplak Kadın (1925), Dertli Geceler (1925), Gönül Sarmaşıkları (1925), Hanım Beni Uyandır (1925), Güneş mi, Ay mı? (1925), Sevişenler (1925), Siyah Benli Kadın (1925), Bir Dans Gecesi (1926), Gönül Cehennemi (1926), Gönül Oyuncağı (1926), Heyecanlı Hikâyeler (1926), Yaseminci Güzeli (1926), Prensesin Maceraları (1927), Kaçırılan Fırsat (1928), Yuva (1928). Eski harfli bu metinleri dışında yeni harfli üç hikâye kitabı daha bulunmaktadır: Bir Kadın Geçti (1934), Aşka Şeytan Karışır (1962), Yaşasın Ispanak Kökü (1963). Selami İzzet'in bu telif eserlerinin dışında dergilerde kalan ve eserlerine almadığı birçok hikâyesi bulunmaktadır. Ayrıca tercüme faaliyetleri dolayımında hem çeviri hem de adapte ettiği hikâyeler de mevcuttur.
Tanıtım Metni
Yayın Evi
Kurgan Edebiyat
Kitap Boyutu
16,00 x 24,00 cm