Tüm zamanların en etkili yönetim kitaplarından biri kabul edilen Organizasyon Kültürü ve Liderlik’in bu güncellenmiş beşinci baskısında kültürün bileşenleri ve ne olduğu ile çeşitli kültürlerde nasıl başarılı ve başarısız olunacağı ayrıntılı bir şekilde ifade ediliyor. Organizasyon kültürü ve gelişimi alanında onlarca yıllık tecrübeye sahip bir uzman olan Dr. Schein, beş bölümden oluşan Organizasyon Kültürü ve Liderlik’te günümüzün ticari gerçeklerine odaklanıyor; soyut kültür kavramını, organizasyon ve değişim dinamiklerini daha iyi şekillendirmek için kullanılabilecek bir araca dönüştürüyor. Liderlerin mutlaka okuması gereken bu kitap, kültür hakkında bilinmesi gereken her şeyin yapı taşlarını sağlıyor; birçok vaka çalışmasına ve akademik çalışmaya referans vererek hem kültürü açıkça anlamanın önemine değiniyor hem de 21. yüzyıl için uygun bir “öğrenme kültürü” öneriyor ve başarılı bir kültürel değişim için genel bir çerçeve sunuyor. Dr. Schein, çeşitli kültürlerdeki çalışma örneklerini hayata geçirmek için DEC (Digital Equipment Corporation), Ciba-Geigy, Singapur Ekonomik Gelişim Kurumu, HP (Hewlett-Packard) ve diğer birçok şirketle olan kişisel deneyimini aktarıyor. Organizasyon Kültürü ve Liderlik, bir organizasyonu başarılı kılan unsurun temelleri ile ilgilenen herkesin okuması gereken bir kitap. Yazarlar Hakkında Ed Schein, Emeritus Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT), Sloan İşletme Bölümünde Profesördür. Eğitimini Şikago Üniversitesi, Stanford Üniversitesi ve Sosyal Psikoloji üzerine doktora derecesini aldığı Harvard Üniversitesi’nde tamamladı. Dört yıl Walter Reed Ordu Araştırma Enstitüsü’nde çalıştıktan sonra 2005’e kadar öğretmenlik yaptığı MIT’de çalıştı ve 2005 yılına kadar bu görevini sürdürdü. Kapsamlı şekilde yayımladığı kitaplar arasında; Organizasyonel Psikoloji, 3. baskı, (1980), Tekrar Ziyaret Edilen İşlemsel Danışmanlık (1999), kariyer dinamiği üzerine bir kitap (Kariyer Çapaları, 4. baskıyı 2013’te John Van Maanen ile yaptı), Organizasyonel Kültür ve Liderlik, 4. baskı (2010), Organizasyonel Kültürde Hayatta Kalma Kılavuzu, 2. baskı (2009), Singapur’un ekonomik mucizesinin kültürel bir analizi (Stratejik Faydacılık, 1996) ve Dijital Ekipman Kurumu’nun yükselişi ve düşüşü, (DEC Ölüdür; Çok Yaşa DEC, 2003) yer alır. 2009’da yardım etme ve yardım alma konusunda genel teori ve uygulamaları içeren bir kitap olan Yardım’ı yayımladı. Bunu 2013’te yayımladığı Batı kültüründe yardım etmenin neden bu kadar zor olduğunu araştıran ve aynı yıl San Diego Üniversitesi Liderlik Bölümünden yılın kitabı ödülünü kazanan “Mütevazı İnceleme”si takip etti. Danışmanlık ve koçluk yapmanın tüm modelini gözden geçiren Mütevazı Danışmanlık’ı (2016) yayımladı ve şu anda oğlu Peter ile mevcut liderlik ve yönetim teorilerimize meydan okuyan Mütevazı Liderlik (2017) üzerine çalışıyor. Özellikle sağlık hizmetlerinde güvenlik ve kalite, nükleer enerji sektörü, ABD Orman Bakanlığı gibi farklı kurumsal kültür ve kariyer gelişimi konularında çeşitli yerel ve uluslararası kuruluşlara danışmanlık yapmaya devam etmektedir. Bu yeni danışmanlığın önemli bir odak noktası, mesleki ve organizasyonel alt kültürlerin etkileşimine ve organizasyonların etkinliğini ve güvenliğini belirlemek için kariyer çapalarıyla nasıl etkileşim kurduklarına odaklanmaktır. Sahip olduğu ödüller: Yönetim Akademisi’nin 2009 Seçkin Bilim İnsanı Ödülü, Uluslararası Liderlik Derneği’nin 2012 Yaşam Boyu Başarı Ödülü, Uluslararası OD Ağı’ndan organizasyon geliştirmede 2015 Yaşam Boyu Başarı Ödülü. Ve Slovenya’daki IEDC Bled İşletme Okulu’ndan fahri doktora derecesi bulunmaktadır. Peter Schein, Silikon Vadisi’nde bir strateji ve organizasyonel gelişim danışmanıdır. Kuruluş ve gelişme seviyesindeki teknoloji şirketlerine danışmanlık yapmaktadır. Peter’ın uzmanlığı, teknoloji öncülerinin pazarlama ve kurumsal gelişiminde yirmi yılı aşkın süreyi kapsayan çalışmalarına dayanır. Mesleğe ilk başladığında, Pacific Bell ve Apple Bilgisayar Şirketi’nde yeni ürünler ve hizmetler geliştirdi. Silikon Grafik Şirketi, Concentric Network Kurumu ve Packeteer’da (BlueCoat) ürün pazarlama faaliyetlerinde bulundu. 1990’ların ortalarında web çağı başladığında internet altyapısı için derin bir deneyim tabanı ve tutku geliştirdi. Daha sonra, Sun Microsystems’de on bir yıl kurumsal gelişim ve üretim stratejisi konusunda çalıştı. Sun’da, sayısız önemli teknolojik ekosistem yatırımlarında çalışmalar yaptı, milyonlarca dolarlık ürün yelpazesiyle teknoloji yatırımcılarına para kazandırdı. Bu deneyimleriyle yeni stratejiler geliştirerek ve küçük şirketleri büyük şirketlere dönüştürerek yenilik destekçisi şirketlerde büyüme sağlayan kurumsal kültür çalışmalarını vurgulayan ciddi bir bilgi birikimine ulaşmıştır. Peter eğitimini Stanford Üniversitesi (Sosyal Antropoloji Yüksek Lisansı, onur ve üstün başarı derecesi) ve Northwestern Üniversitesi’nde (Kellogg İşletme Yüksek Lisansı, Pazarlama ve Bilgi Yönetiminde Birincilik derecesi) tamamlamıştır.
Tanıtım Metni
Kitap Boyutu
15,50 x 23,00 cm