Bu kitapta, marka tescili ve korunması için işletme yöneticilerine yol gösterecek ''yapılması ve denetlenmesi gerekenler listesi'' sunulmuştur. Kitabın temel kaygısı işletme yöneticisine resmin bütününü gösterebilmektedir. Eğer işletme yöneticisi, marka tescili ve korunması için tüm yollar ile ihtimalleri bilirse en kısa, kolay ve dolambaçsız yolu da kolaylıkla seçebilecektir.Marka tescili ve korunması işletmeler için günümüzde çok kritik bir hal almıştır. Ancak, bu noktada işletme yöneticileri için hangi marka isminin seçileceği, hangi marka vekili ile çalışılacağı, bu seçim ile marka patent vekilinin nasıl yönlendirileceği ya da denetleneceği, uluslararası ölçekte hangi marka tescil sisteminin tercih edileceği bir muammadır.İşletmenin, marka tescili ve korunması için destek alacağı marka patent vekilini ne kadar doğru yönlendirirse ve bu sürece ne kadar hakim olursa o derecede, süreç etkin ve etkili biçimde yönetilebilecektir.İşletmeler kıt kaynaklarını etkin ve etkili yönetmek zorundadırlar. Yanlış marka ismi seçimi, yanlış marka ve patent vekili tercihi, eksik ya da yanlış süreç yönetimi hem markanın tescilini ve korunmasını geciktirir; hem de işletmeye maliyet yükü getirecektir.Bu kitapta ilk olarak, markanın ve marka korumasının işletmeler için önemi tartışılarak markanın ve marka korumanın küresel boyutça kısa tarihine değinilmiştir. Amaç, bir yandan marka ve marka korumaya ilişkin farkındalık oluşturmak, diğer yandan da marka ve marka korumasının hikayesini anlatarak katedilen yolu göstermektedir. Sonrasında, markanın işletmeye sağlayabileceği katma değer yaratacak ve rekabet üstünlüğü özellikleri vurgulanmıştır. Markanın özelliklerine göre çeşitli sınıflandırarak, işletme yöneticine, markasını doğru olarak tanımlamasına yardım edilmesi amaçlanmıştır.Bir sonraki adımda, ulusal pazarda marka tescil başvurusu adımları ve dikkat edilmesi gereken unsurlar incelenmiştir. Böylece, hem maliyet, hem emek, hem de zaman açısından etkinlik yaratılması hedefine ulaşılması düşünülmüştür.Devamında, marka olarak seçilebilecek işaretler, sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, sloganlar, logolar, üç boyutlu şekiller, renkler, sesler, kokular, hareketli görüntüler, hologramlar, olaylar, pozisyon işaretler farklı örneklerle işletme yöneticisine sunurlarak yön göstermek amaçlanmıştır. TÜRKPATENT ve Marka Kurumu tarafından Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında marka olarak tescil edilmeyecek işaretler de bu adımda tartışılmıştır. Son bölümde uluslararası pazarları hedefleyen işletmelere yönelik olarak uluslararası marka tesciline ilişkin bir yol haritası sunulmuştur. Farklı uluslararası marka tescil sistemleri, bu sistemlere başvuru yöntemleri ve adımları ortaya konulmuştur. Ayrıca, bu sistemlerin göreceli olarak üstünlükleri ve zayıf yönleri de söz konusu edilmiştir.
Tanıtım Metni
Yayın Evi
Siyasal Kitabevi
Kitap Boyutu
16,00 x 24,00 cm